نحوه خرید و فروش پارچه های نخی و پنبه ای

نحوه خرید و فروش پارچه های نخی و پنبه ای

پارچه پنبه ای همان پارچه نخی می باشد و این نوع پارچه از زمان های گذشته تا به امروز به صورت انبوه تولید می شود. پارچه های نخی پنبه ای دارای مشخصات فنی ویژه ای می باشند و بهتر است افرادی که در زمینه خرید و فروش تمامی پارچه های نخی و پنبه ای فعالیت دارند با مشخصات و ویژگی های این نوع پارچه ها نیز آشنایی داشته باشند.

بررسی خرید و فروش تمامی پارچه های نخی و پنبه ای

پارچه های نخی پنبه ای دارای کیفیت و مرغوبیت زیادی هستند. به همین دلیل خرید و فروش تمامی پارچه های نخی و پنبه ای امروزه مورد توجه قرار گرفته است. از این نوع پارچه ها به دلیل کیفیت زیادی که دارند در صنایع پوشاک استفاده زیادی می شود. خرید و فروش ضایعات پارچه های نخی پنبه ای نیز امروزه گسترش پیدا کرده است.

بررسی مشخصات فنی انواع پارچه نخی پنبه ای

مشخصات فنی پارچه های نخی و پنبه ای عبارتند از :

  1. برای تولید پارچه های نخی پنبه ای از الیاف پنبه طبیعی استفاده می شود. به همین دلیل این نوع پارچه ها دارای کیفیت عالی هستند.
  2. این نوع پارچه دارای لطافت و نرمی زیادی است.
  3. پارچه نخی و پنبه ای به دلیل اینکه ضد حساسیت است مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. پارچه های نخی پنبه ای باعث ایجاد حساسیت نمی شوند به همین دلیل از آن ها در دوخت لباس های نوزادی و بچه گانه استفاده زیادی می شود.
  4. از این نوع پارچه برای دوخت لباس های تابستانه و بهاری استفاده می شود.
  5. برای تولید پارچه های نخی و پنبه ای از الیاف پنبه ای با ضخامت نازک و ضخیم استفاده می شود. پارچه هایی که دارای ضخامت زیادی هستند برای دوخت فرش و گلیم مورد استفاده قرار می گیرند. از پارچه های نخی و پنبه ای با ضخامت نازک برای دوخت لباس های خنک تابستانی استفاده می شود.
  6. پارچه های پنبه ای و نخی رطوبت را به خوبی جذب می کنند.
  7. قدرت رنگ پذیری این نوع پارچه ها زیاد است.
  8. این نوع پارچه ها پرز نمی دهند.
  9. بافت پارچه های نخی پنبه ای به صورت دو روش مختلف بافت ساده متقارن و بافت گردباف انجام می شود.
  10. این نوع پارچه ها سبک هستند و جزو پارچه های لخت و آهاردار به شمار می روند.
  11. این نوع پارچه ها خیلی زود چروک می شوند و چروک آن ها نیز فقط با اتوکشی از بین می رود.
  12. جریان هوا در بین تار و پود پارچه های نخی پنبه ای به راحتی انجام می شود.
  13. این پارچه ها با پوست بدن سازگاری زیادی دارند.
  14. پارچه های پنبه ای و نخی دارای قابلیت ارتجاعی کمی دارند.

نحوه خرید و فروش پارچه های نخی و پنبه ای1

کاربردهای پارچه نخی و پنبه ای

پارچه های نخی پنبه ای در صنعت پوشاک دارای کاربرد زیادی هستند. از مهم ترین کاربردهای پارچه نخی و پنبه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. از پارچه های نخی پنبه ای نازک برای دوخت لباس های راحتی، بلوز، شومیز، پیراهن های ساحلی، تونیک، تاپ، پیراهن های مردانه، لباس های غیر رسمی، مانتو و … استفاده می شود.
  2. برای دوخت لباس های زیر، لباس خواب و لباس های بچه گانه نیز این نوع پارچه ها کاربرد زیادی دارند.
  3. دوخت و طراحی انواع اکسسوری ها نظیر تل، گیره، کش مو، توربان و …
  4. دوخت رومیزی و دستمال های مخصوص آشپزخانه

روش های نگهداری از پارچه های نخ و پنبه ای

نگهداری صحیح این نوع پارچه ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برای نگهداری از پارچه های نخی پنبه ای نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

  1. پارچه های نخی پنبه ای را باید با آب سرد بشویید. شست و شوی این پارچه ها با آب گرم باعث می شود تا پارچه در زمان شست و شو چروک شود.
  2. اگر تمایل دارید از آب گرم برای شست و شو این نوع پارچه ها استفاده کنید باید دمای آب حداکثر ۳۰ درجه باشد.
  3. با توجه به کیفیت پارچه های نخی پنبه ای می توانید برای شست و شوی آن از روش دستی یا ماشینی استفاده کنید. در زمان شست و شوی این نوع پارچه ها از مایع سفید کننده یا پودر های شوینده ای که حاوی مواد سفید کننده هستند هرگز استفاده نکنید. مواد شوینده حاوی سفید کننده به مرور زمان باعث رساندن آسیب به الیاف پارچه می شوند.
  4. بعد از شست و شو پارچه های نخی پنبه ای آن ها را به شکل افقی از سطحی صاف پهن نمایید تا پارچه به تدریج خشک شود.

پارچه نخی پنبه ای را بعد از شست و شو در سایه پهن کنید زیرا این نوع پارچه ها اگر به صورت مداوم در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرند تغییر رنگ می دهند.

نحوه خرید و فروش پارچه های نخی و پنبه ای2

خرید و فروش ضایعات پارچه های نخی پنبه ای

به دلیل تولید انبوه پارچه های نخی و پنبه ای امروزه خرید و فروش ضایعات پارچه های نخی پنبه ای گسترش پیدا کرده است. از خرید و فروش ضایعات این نوع پارچه ها نیز سود زیادی می توان کسب کرد.

نساجی آیری ( https://nasajiayri.ir/ ) از انواع نساجی های معتبر است که در زمینه خرید و فروش ضایعات نخ و ضایعات پارچه در حال فعالیت می باشد. خرید و فروش ضایعات پارچه های نخی پنبه ای نیز در نساجی آیری انجام می شود.

در صورت تمایل به خرید ضایعات پارچه و نخ می توانید با شماره ۰۹۳۹۰۴۰۶۰۲۸ تماس بگیرید. با تماس با شماره ذکر شده می توانید مشاوره لازم را از همکاران ما دریافت کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.

سخن آخر :

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید پارچه های نخی پنبه ای جزو پارچه های کاربردی به شمار می روند. در صورتی که شما تمایل دارید خرید و فروش تمامی پارچه های نخی و پنبه ای را انجام دهید بهتر است این نوع پارچه ها را به صورت عمده از نساجی های معتبر خریداری کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *