خرید و فروش ضایعات پرده

خرید و فروش ضایعات پرده

شاید با شنیدن خرید و فروش ضایعات پرده به این فکر کنید این ضایعات چه کاربردی دارند؟ و اگر ضایعات پرده یا پارچه داشته باشیم آیا قابل خرید و فروش است یا خیر؟ در حقیقت یکی از نگرانی های دوست داران طبیعت حتی عامه مردم وجود ضایعات پرده و پارچه هایی است که بلا استفاده دور ریخته می شوند. ضایعات پارچه و آلودگی ها آنقدر زیاد هستند که افراد زیادی صنعت مد را مقصر می دانند. وجود پسمانده های پرده و پارچه می توانند بر روی اکوسیستم تاثیر زیادی داشته باشند. اما نگرانی های فعالان محیط زیست و بزرگ نمایی کردن عواقب این ضایعات، صنایع مختلفی را به فکر خرید و استفاده مجدد این ضایعات انداخته اند. استفاده مجدد از این ضایعات و پیدا کردن راهی مفید برای برگرداندن این ضایعات به چرخه تولید می تواند سبب استارت یک تجارت بزرگ و سودآور باشد.

ضایعات پارچه پرده ای چیست؟

برای خرید و فروش ضایعات پَرده باید به کجا مراجعه کنیم؟ در واقع قبل از هر اقدامی لازم است درباره نحوه تولید ضایعات پرده بیشتر شناخت پیدا کنید.  توجه داشته باشید پرده ها از پارچه های متنوعی از جمله پارچه حریر، پارچه توری، پارچه چیت، پارچه نخی، پارچه مصنوعی  و پارچه ابریشمی تولید می شوند.

ضایعات پارچه یا منسوجات قابل بازیافت از دو قسمت مواد پلاستیکی غیر قابل تجزیه و الیاف تجزیه پذیر تشکیل می شوند. این پارچه ها قابل بازیافت هستند. بنابراین موضوع بازیافت ضایعات پرده در تفکیک نوع پارچه و نحوه بازیافت بسیار مهم و مسئولیت پذیرانه می باشد. شاید این سوال به ذهنتان خطور کند این همه ضایعات پرده چیست؟ چرا هر روز بیشتر از روز قبل به حجم آن افزوده می شود.

یکی از مواردی که این حجم را افزایش می دهد و پروسه خرید و فروش ضایعات پَرده را ایجاد می کند تغییر دکوراسیون داخلی و مدرن کردن منازل است. گاهی برای یک خانه هزینه و وقت زیادی توسط طراح برای طراحی یک پرده شیک و مدرن صرف شده است. اما با گذشت زمان یا تغییر دکور و خرید وسایل منزل دیگر آن پرده زیبایی اولیه خود را ندارد و نیاز به اصلاح و تغییر پرده است. امکان دارد به دلیل ناهماهنگی سایز پارچه پرده انتخابی برای پنجره، نیاز باشد میزان پارچه بیشتر از پرده ضایع شود تا  اندازه و سایز مورد نظر حاصل شود.

خرید ضایعات پرده

در حقیقت خرید و فروش ضایعات پردِه به روشی باز می گردد که می توان ضایعات پرده را کم کرد و از آن برای استفاده مفیدتر، مجدد به کاربرد. همچنین با طبیعت و محیط زیست دوباره پیوند بست.  قابل توجه است تمام صنایع و شرکت هایی که در صف خط تولید هستند باید نسبت به بازیافت ضایعات محصولات خود پیش قدم شوند. امروزه خرید و بازیافت ضایعات نساجی و پارچه های پرده یکی از موضوعات بسیار مهم می باشد. افراد و شرکت های زیادی در عرصه خرید این ضایعات مشغول به کار هستند. خریداران برای آسایش و دسترسی آسان فروشندگان ضایعات پرده، از طریق اینترنت یا شبکه های اجتماعی اعلام حضور می کنند.

خرید ضایعات پرده نساجی آیری
بهترین خریدار ضایعات پرده نساجی آیری

پرده های درجه دار

همانگونه که پرده به عنوان یک دکوراتیو منزل بسیار ضروری است خرید و فروش ضایعات پَرده نیز برای پیوند با محیط زیست لازم است. این عامل دکوراتیو در منزل میتواند جلال اتاق یا حال را دوچندان کند‌. همچنین در حفظ و محدود کردن حریم خصوصی و جلوگیری از تابش آفتاب به داخل خانه نقش کلیدی دارد. کارشناسان دکوراسیون توصیه می کنند برای برگزیدن یک پرده حتما کیفیت آن را در نظر بگیرید تا با گذشت زمانی کوتاه تبدیل به محصولی بی کیفیت نشود. در نهایت به حجم ضایعات این محصول اضافه خواهد شد.

با خرید یک محصول با کیفیت علاوه بر صرفه جویی در مخارج می توانید برای مدت طولانی تری از آن استفاده کنید. کیفیت یک پرده به نوع پارچه آن بستگی دارد. امروزه پارچه های متنوعی را می توان یافت که جوابگوی سلیقه ها می باشند. از پارچه ساده گرفته تا پارچه ها مجلسی و شکیل، به بازار عرضه می شوند.

سخن آخر

اگر شما خیاط هستید و با دوخت پرده و ضایعات پرده سروکار دارید؟ بهتر است بدانید که خرید و فروش ضایعات پَرده امکان پذیر است. شما می توانید ضایعات پرده را دور اندازید یا می توانید از این تکه ها کارآفرینی نمایید یا می توانید آنها را جمع آوری کنید، و به خریداران این ضایعات بفروشید.

بله به همین سادگی شما می توانید علاوه بر دوخت پرده از ضایعات آن نیز کسب درآمد کنید. از طرفی دیگر افرادی که جویای کار هستند با خرید این ضایعات و فروش مجدد یا با هنرنمایی های خود سود سرشاری نیز کسب کنند.

در ضمن با خرید و فروش ضایعات پَرده میزان تولید زباله نیز کاهش خواهد یافت. برای استفاده کردن از ضایعات پرده خیاط دست هایش بسیار باز است. او می تواند با سلیقه خود از این تکه پارچه ها نهایت استفاده را ببرد.

مجموعه نساجی آیری پرده های دست دوم و ضایعات پارچه شما را بهترین قیمت ممکن خریداری میکند. همه روزه پاسخگوی شما هستیم با تماس بگیرید.

۰۹۳۹۰۴۰۶۰۲۸

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *