خرید و فروش نخ آکبند

خرید و فروش نخ آکبند

شاید صحبت در مورد کاربرد نخ از برخی جنبه ها خنده دار به نظر برسد، همین الان که در حال خواندن این متن هستید، لباس شما از نخ تشکیل شده است. احتمالا بر روی فرش و یا مبل نشسته اید، فرش و مبل شما از نخ تشکیل شده است. به زبان ساده تر در دنیای امروز نخ ها یکی از عمده ترین و البته مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر زندگی ما هستند. چیزی که شاید کم و بیش در مورد آن اطلاع داشته باشید، تاثیر کیفیت نخ بر مرغوبیت پارچه هایی است که استفاده می کنیم. سوال اصلی اینجاست که از کجا باید تشخیص دهیم که کدام نخ و یا کدام پارچه دارای کیفیت لازم است؟ در این مقاله قصد داریم تا با بررسی موارد زیر با جزئیات بیشتری در مورد کاربرد نخ و کیفیت آن صحبت کنیم.

  • کاربرد نخ در دنیای امروز
  • انواع نخ
  • تشخیص کیفیت نخ
  • خرید نخ و فروش نخ
  • نتیجه گیری

کاربرد نَخ در دنیای امروز

در طول تاریخ نخ یکی از تاثیرگذارترین کالاهای مورد استفاده انسان بوده است. همواره تجار زیادی کار خرید و فروش نخ را انجام می دادند و از این راه سود بسیار زیادی را هم به دست می آوردند. علاوه بر این نخ همواره به عنوان یک کالای ارزشمند تلقی می شده است، به طوری که هدایایی که به پادشاهان تقدیم می شده، از جنس نخ های مرغوب بوده است.

در دنیای امروز هم نخ دارای کاربردهای وسیعی است. بر خلاف گذشته که بیشترین کاربرد نخ در زمینه ی پوشش بوده است، امروزه نخ در زمینه های بسیار گسترده ای چون صنعت، علم پزشکی و حتی صنایع شیمیایی دارای کاربردهای فراوانی می باشد. برای مثال یکی از کاربردهای نخ در صنایع شیمیایی در تولید کمربندهای کشسان است که می توانند، فشار بالایی را تحمل کنند. نخ های مقاوم در برابر عوامل اسیدی و یا بازی از دیگر کاربردهای موثر نخ در صنعت می باشد.

خرید نخ و فروش نخ

خرید و فروش نخ یکی از انواع تجارت های پرسود به شمار می روند. علت اصل این موضوع را هم می توان وجود تقاضا همیشگی و سخت بودن تشخیص انواع با کیفیت از انواع بی کیفیت دانست. برخی  مراکز از این موضوع استفاده می کنند و انواع بی کیفیت را در قالب نخ مرغوب به فروش می رسانند.

کاربرد نخ در زندگی روزمره مان سبب شده تا صرف نظر از میزان مرغوبیت آن، خریداری و استفاده کنیم. توجه به این نکته ضروری است که  همانطور که استفاده از مواد غذایی بی کیفیت می تواند بر روی سلامتی مان تاثیر گذار باشد، استفاده از نخ هایی با الیاف ناسالم نیز همین اثر را بر سلامتی مان خواهد  داشت. قیمت کیلویی نخ و مناسب بودن آن سبب می شود تا بسیاری از افراد به دنبال خرید آن، توجهی به مرغوبیت الیاف آن نداشته باشند.

خرید و فروش نخ
خرید و فروش نخ نساجی آیری

برسی انواع نخ

به طور کلی نخ ها به انواع نخ های طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شوند. کاربرد نخ بسته به انواع آن ها می تواند متفاوت باشد. برای همین منظور در ادامه در مورد انواع نخ ها با جزئیات بیشتری صحبت خواهیم کرد.

  • نخ های طبیعی

همانطور که از نام آن ها مشخص است، از الیاف طبیعی مثل پشم حیوانات ساخته شده اند. از دیرباز نخ های طبیعی به دلیل ماهیت طبیعی بودن آن که خواص خاص به خود را داشته اند، طرفداران زیادی را دارند. دو نوع نخ طبیعی امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، که شامل نخ ابریشمی و نخ پشمی هستند.

نخ های پشمی به صورت مستقیم از الیاف حیوانات تهیه می شوند و به همین دلیل ظرافت و نرمی پنبه را ندارند. نکته قابل توجه در مورد این نخ ها مقاومت بسیار بالای آن ها است. نخ های ابریشم از دیرباز به عنوان نخ های گران قیمت به شمار می رفتند. الیاف این نخ ها بسیار سبک و براق هستند و به همین دلیل در تهیه لباس کاربرد فراوانی دارند.

  • نخ های مصنوعی

این نخ ها در حقیقت از الیاف مصنوعی تهیه می شوند. مهم ترین الیاف مصنوعی به کار رفته در آن ها پلی استر می باشد. پلی استر همانطور که از نام آن مشخص است، نوعی پلیمر است که دارای ترکیبات شیمیایی خاصی به نام استر است. اگر بخواهیم توضیحات بیشتری در مورد پلی استر ها بدهیم، می توان گفت در حقیقت پلی استر ها از ترکیبات کربوهیدراتی و چربی تشکیل شده اند.

شاید مهم ترین دلیل اینکه معمولا بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از این الیاف ندارند، همین وجود ترکیباتی با پایه چربی در آن ها است که موجب حساسیت و سنگینی در این نخ ها می شود. انواع نخ های مصنوعی شامل، نخ های فلزی، نخ های فاستونی . غیره …هستند.

تشخیص کیفیت نخ

همانطور که در مطالب قبل هم به آن اشاره شد، کیفیت نخ تاثیر قابل توجهی بر مرغوبیت پارچه ها دارد. اما سوال اصلی اینجاست که از چه راهی می توان کیفیت نخ را سنجید و نخ بی کیفیت را از نخ مرغوب تشخیص داد؟ اگر بخواهیم رو راست باشیم باید بگوییم به هیچ وجه در نگاه اول شما نمی توانید نخ مرغوب را از انواع بی کیفیت آن تشخیص دهید. بهترین راهکار جهت خرید نخ با کیفیت، خرید از مراکز معتبر فروش است. اما یکی از راهکارهای موثر که می توانید نخ طبیعی را از انواع غیر طبیعی تشخیص دهید، استفاده از حرارت می باشد.

چنانچه یک نخ طبیعی را آتش بزنید به راحتی آتش گرفته و تا اخر می سوزد. این در حالی است که نخ های مصنوعی به سختی آتش گرفته و در هنگام سوختن جمع می شود. پارچه هایی که دارای نخ طبیعی هستند بسیار سبک بوده و به راحتی چروک می شوند.

نتیجه گیری

استفاده از الیاف مرغوب در تهیه نخ تاثیر قابل ملاحظه ای بر کیفیت نخ و در نتیجه پارچه های حاصل از آن دارد. نکته مهم در انتخاب نخ خریداری آن از مراکز معتبر فروش می باشد، چرا که تشخیص انواع با کیفیت نخ آکبند معمولا کار بسیار دشواری است.

نساجی آیری یکی از مراکز خرید و فروش نخ آکبند مرغوب است که با دارا بودن انواع نخ با کیفیت یکی از معتبرترین مراکز در این زمینه است. بسته به اینکه چه کاربردی از نخ انتظار داریم، انتخاب نوع نخ متفاوت است. معمولا برای تهیه البسه و وسایل خواب استفاده از نخ های طبیعی گزینه بهتری خواهد بود. در حالی که نخ های مصنوعی که مقاومت بالاتری دارند، مناسب مصارف صنعتی هستند.

نساجی آیری در زمینه خرید انواع ضایعات پارچه و هچنین خرید انواع ضایعات نخ فعالیت میکند. جهت دریافت شماوره و خرید و فروش نخ های خود با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *