خرید و فروش طاقه خام

خرید و فروش طاقه خام

طاقه پارچه ( توپ پارچه ) یکی از متداول ترین اصطلاحات در بازار پارچه فروشان است. پارچه ها در ابتدای تولید به صورت خام هستند و خرید و فروش طاقه خام در بازار پارچه رواج دارد. برای اینکه بتوان انواع پارچه های خام را به پارچه های رنگی و قابل استفاده تبدیل کرد باید ابتدا این نوع پارچه ها فرآوری شوند سپس عملیات مختلف نظیر رنگرزی، چاپ و … روی آن ها انجام شود. شایان ذکر است که رنگ پارچه خام سفید مایل به خاکستری یا خاکستری خالص است.

بررسی خرید و فروش طاقه خام

پارچه خام در انواع جنس های مختلف نظیر پلی استر، فلامنت، پنبه، نخ، اسپان و … تولید می شوند. برای تولید برخی از پارچه های خام همچنین از ترکیب جنس های ذکر شده استفاده می شود. هر یک از این طاقه پارچه های خام دارای ویژگی ها و کاربرد خاص خودشان می باشند. از پارچه های خام مانند سایر پارچه ها در زمان تولید ضایعاتی ایجاد می شود که امروزه خرید و فروش ضایعات طاقه خام مانند خرید و فروش طاقه خام گسترش پیدا کرده است.

نکات طلایی برای خرید و فروش پارچه های خام

در زمان خرید طاقه پارچه خام به نکات زیر توجه داشته باشیدزیرا این نکات دقیقا همان نکات طلایی ای می باشد که حتما به کارتان خواهد امد :

  1. کیفیت پارچه :

در زمان خرید طاقه پارچه خام به کیفیت پارچه توجه کنید. پارچه ای را برای خرید انتخاب کنید که الیاف آن کیفیت خوبی داشته باشند.

  1. جنس پارچه :

پارچه های خام به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند. توجه داشته باشید که شما باید در زمان خرید طاقه پارچه خام به جنس آن توجه داشته باشید و جنس پارچه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید :

  • پارچه طبیعی :

برای تولید پارچه خام طبیعی از الیاف مختلف نظیر پنبه، کتان، چرم، ابریشم و جین استفاده می شود. این نوع پارچه ها دارای جنس با کیفیتی هستند.

  • پارچه مصنوعی :

برای تولید پارچه خام مصنوعی نیز از پلی استر، ریون، پلاستیک، اکریلیک و … استفاده می شود.

  • پارچه ها با ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی :

برای تولید این انواع پارچه های خام از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده می شود.

پارچه های خام در انواع جنس های ضخیم و نازک تولید می شوند. کاربرد پارچه نازک خام در صنایع پوشاک است. از پارچه های خام ضخیم برای دوخت چادر مسافرتی، چادر مخصوص کامیون و … استفاده می شود.

  1. رنگ پارچه :

پارچه خام در دو رنگ مختلف خاکستری و سفید مایل به خاکستری تولید می شود. شما می توانید با توجه به نیاز خود رنگ پارچه را انتخاب کنید.

اگر شما در زمینه فروش طاقه پارچه خام مشغول به فعالیت هستید بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید :

  1. پارچه های با کیفیت را برای فروش به مشتریان تان تهیه کنید. با فروش پارچه خام با کیفیت می توانید رضایت مشتریان را جلب کنید.
  2. انواع پارچه خام را به صورت عمده خریداری کنید. در این صورت خرید مقرون به صرفه تری خواهید داشت.
  3. گول پارچه هایی که دارای قیمت ارزانی هستند را نخورید زیرا اغلب این نوع پارچه ها کیفیت پایینی دارند.

3 1

بررسی کاربرد انواع پارچه های خام

از مهم ترین کاربرد پارچه خام می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تولید کالای خواب مختلف ( لحاف، تشک و … )
  2. دوخت آستر جیب انواع لباس های مردانه و زنانه
  3. دوخت آستر مبل
  4. دوخت کفن میت
  5. دوخت کیسه برنج و حبوبات
  6. تولید بوم نقاشی
  7. دوخت چادر ماشین
  8. دوخت آستر سرویس آشپزخانه
  9. دوخت کیف های پارچه و …

بررسی ویژگی های پارچه خام

از مهم ترین ویژگی های پارچه خام می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. وزن سبک
  2. این نوع پارچه ها هرگز پرز نمی دهد.
  3. جذب رطوبت بالا
  4. اتوکشی آسان
  5. سهولت در دوخت پارچه
  6. پارچه خام قابلیت انواع چاپ را دارد.
  7. رنگ پذیری بالا

2

خرید و فروش ضایعات طاقه خام

در زمان تولید پارچه ، سرقیچی و … ضایعات کوچک و زیادی از پارچه خام بدست می آیند. با توجه به اینکه امروزه ضایعات پارچه خام و ضایعات نخ افزایش پیدا کرده است به همین دلیل نساجی های زیادی در زمینه خرید و فروش ضایعات طاقه خام در حال فعالیت می باشند.

نساجی آیری ( /https://nasajiayri.ir )یکی از انواع نساجی های معتبر است که در زمینه خرید و فروش ضایعات پارچه و ضایعات نخ در حال فعالیت می باشد. در صورتی که شما تمایل به خرید ضایعات پارچه خام و ضایعات نخ دارید می توانید همین حالا با شماره ۰۹۳۹۰۴۰۶۰۲۸ تماس بگیرید و از همکاران ما در زمینه خرید ضایعات پارچه و نخ مشاوره لازم را بگیرید.

4

سخن آخر :

در این مطلب نکاتی برای خرید و فروش پارچه خام را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب همچنین توانسته باشید اطلاعات لازم و مفیدی را در زمینه خرید و فروش ضایعات طاقه خام نیز بدست آورده باشید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *